2014. január 20., hétfő

Wolfi Khador iskolája : második rész !

Folytatódjon a Khador mustra.
Következő casterünk aki a górcső alatt végzi nem más mint eSorscha.


Epic-ké válása nem volt a leglátványosabb, Vladdal való szerelmi szálát jegelték le kicsit amolyan brazil szappanopera jelleggel. Statisztikáiban nagy változás nincsen, megtanult bunyózni, de lőni még mindig elég satnya, valamint kapott egy vállvértet amitől +1ARM növekedést könyvelhet el, biztosan jobb lett a balansz a közelharchoz. 
Punyi kis handcanonját is lecseréli sorozatlövőre, ami csak 10”-re lő és gyengébbet, de legalább sokat. Szemfüles olvasónkban felmerülhet a kérdés, hogy minek? Hát a RAT5 és a 6 fókusz alapesetben még így sem teszi alkalmassá a távharcban való jeleskedésre, de azért ha sikerül valakit lefagyasztani, azért még takaríthat.
Mégis mi változott akkor? Sorscha érett MILFé (mivan?) válva a támogató casterek sorát erősíti, nem is akárhogyan. 
A Winterguardok nagyon inspirálónak tartják, hiszen kaphatnak tőle +2” mozgást. Persze ehhez fel kell adnia a lövését (az első körben amikor amúgy is csak helyezkedés van a 10”-es lövését nem nagy szomorúság feladni...), de varázsolni attól még tud. 
Ezen kívül kombinált lövést is újradobhatunk ha esetleg elvétenénk célpontunkat. Namost ez egyedül a sima WG gyalogságnak van, ha lenne a Rifle Corpsnak, talán megérné hozni őket... Azért az Anyaföld átkával terhelt játékosnak ez kincset érhet. 
Sorscha warjack bondot is kapott, sőt ezt felrakhatja a B09-re is. Ez a bond a játékban az egyik legjobb talán. A warjacktől 2”-re aktivizációját befejező modellek lefagynak. Így már értelmet kap a quad iron is, hiszen a jackedet betámadó majd szépen megfagyó figurákat már ki lehet lövöldözni, így szabadítva fel a gépet. 
Általában 3 Jackre esküsznek a Sorscha játékosok. Külföldön szinte minden listába B09-et hoznak. Nálam ezt a tápnyuggert már lestoppolja magának a fő lista. Tudom ajánlani az ARM25 tojás jackeket. Ezeket nem könnyű szétkapni, és aki megpróbálja már az áldozatunk a következő körben. Én colossalt szoktam vinni, és arra is rakom a bondot. Óriás talpa miatt sokan állnak majd fagyiként várva a következő körben a büntetést. 

Varázslatok


Varázslat listájára csorgatja a nyálát minden casterünk. Van itt Boundless Charge, olyan dupla mozgás aminek végén mindenkire ráver egyet Sorscha aki a közelharcába került (viszont már nem ad +2 DEFet), model/unit fagyasztás drágáér, támadóspell, és Iron Flesh. 
Bár a mai napig nem értem, hogy ha az ember bőre bekeményedik, akkor mitől is lesz agilisebb, de elfogadom a -1 SPD büntiért járó +3 DEF-et. És ezt lehet adni WG-nak a teljes halálcsillag életérzésért, Nyüsszöknek sebezhetetlen DEF 18-ért, de akár Eiryssnek is, akit DEF 19-en befuttathatunk az ellenfél jackjei közé, és várhatjuk a boostolatlan támadásokat. 
Végül de nem utolsósorban van neki Shatterstorm-ja. Ez az egyetlen jelenleg Khadorban amivel Remove from Play effektet kapunk. Cryx ellen rendkívül hatásos kalózok, eGaspy undormánya, stb ellen. A Featje pedig frakción belül talán a legerősebb, minden páncélon átcsúszó seb megduplázódik Sorscha controlljában. 
Ez így leírva nem tűnik durvának, de gyakorlatban azt jelenti, hogy amelyik ellenséges figurához odajut a jackünk, a halálcsillag, vagy egy doomreaver, azt nagy valószínűséggel már pakolhatja is el ellenfelünk. 
Ja és az eddigi Steamrollerben például az objektívák is ellenséges modellnek számítottak. Seregépítésnél az előbb leírtak már körvonalazzák mit is rakjunk egy átlagos eSorscha listába. WG és a nekünk tetsző jack, valamint egy jó messzire fenyegető egység Shatterstormmal kivenni még a korai játékban az idegesítő elemeket. Én Valacheves Nyss Huntereket szeretem, mert azok meleeben is tudnak jók lenni, de ha nem férünk be pontügyileg, akkor a Rifle Corps is megteszi, hiszen a halálcsillag mellé automatikusan jön Joe. 
Lássuk is. Ha lövöldözünk jól jöhet a spriggan a stealth ellen, meg Aiyana&Holt a mágikus fegyver miatt, neadjisten tovább növelni a DMG autputot. Ha marad pontunk attachmentre, akkor mellé mindenképp Sanyit vegyünk, mert az ingyen upkeep nagyon kell két ilyen jó varázslat mellé, valamint a boost is jól jön a fagyasztós spellre.
 

ESorscha 
-Conquest (bonded) 
-Spriggan 
-Sylys Wyshnalyrr 
WG Infantry+UA max 
WG Rifle corps max 
Kovnik Joe 
eEiryss 
Lady Aiyana&Holt
 

Persze a halálcsillagot a blast viszi, és különösen figyeljünk oda ellenfelünk Eiryssére, és a Withershadow Combine-ra, valamint Thrulgra. Ezek a figurák veszik le a kincset érő vasbőrt. 
Egyébként Sorscha nem nőtte ki teljesen gyermekbetegségét, és a 6 fókusz, valamint a papír ARM még mindig hatalmas probléma. Pláne kill boxos küldetésekben. De őt legalább már nem kell előre küldeni, és hiába maradt meg a 19”-es melee fenyegetése, ez már csak hail Maryre jó általában. A legjobban az utolsó WG mögött érzi kényelmesen magát, és hagyja játszani a csapatot.

Karchev the Terrible (aka „Karcsi a TerryBlack”)

 
Nagybézes casterünk maga a gyebibíró. Se nem jack se nem warrior modell. Állandó para, hogy akkor éppen mi is. Ha Cryx lenne akkor mindig a nekünk jobb érvényesülne, de nekünk mindig nehezebb a dolgunk. Lehet már nem sokáig, ugyanis nehézsúlyú bajnokunk már 2 könyv óta Cryx fogságban sínylődik. A WTC-n a Cryx témájú asztalon is ez volt a fő poén. Állítólag a PP-s srácok meglépnek egy olyat a storylineban, ami eddig egyetlen játékban sem fordult elő, és megölnek egy főszereplőt. Ha az oddsokat nézzük akkor Karcsinak van a legnagyobb sanssza arra, hogy a Warmachine BobbyEwing-ja legyen. ( vagy eDenegrah )
Statisztikái elég meggyőzőek, Khador jack kártyákon látunk kb ilyen számokat. Azonban a FOCUS értéke csak 5, ami egy jack caster esetében szomorkodásra adhat okot. Mégis miből tölti fel a gépeket? A helyes válasz a semmiből, és már ki is derült mi a caster legfőbb gyengesége. 

De maradjunk egyelőre a kártyánál. Tízes spray 12-es erővel, ami Knock Downol? Hellyeah! Ja hogy csak RAT5? Hát jobb mint a semmi, de Karchev játékosoknál jobban kevesen képesek átérezni a troll játékosok Mountain King csalódását. 
Ergya 5-ös fókuszát még a turbinából töltheti, de mivel ezt a fókuszt csak az aktivizációkor kaphatjuk meg, ezért nem oszthatjuk ki jackre, illetve nem tarthatunk fent belőle spelleket. Viszont csak megkapjuk a pontot, tehát ha belenéztünk volna egy pEiryss lövésbe, azért egy fókusz még marad majd egy létfontosságú boostra. 
A turbinát lehet még +2”es mozgásra plusz csizmára is felhasználni, ez utóbbi azért gyakoribb. Spell listája elég combos. 
Van 14-es erejű tűzalapú AoE. Nem blast DMG, tehát viszi a kalózlányokat ( Satixys Raiders ), nem tápolja Durgent, ellenben pl Gormant nem fogjuk lekamuaoézni. Elég jó, ellenben egy 5 fókuszos casternél megfizethetetlenül drága. 
Akkor van pusholós 13-as erejű spell. Jó lenne mondjuk scenariózni, de ez is baromi drága, ráadásul, ha Karcsit körbeállják, akkor már nagy valószínűséggel vége a mesének. 
Sidearms spelljével saját DEF-jét 15-ig, a jackjei DEF-jét pedig 12-13ig tudja feltolni, valamint KD immunitást ad. Ez egy nagyon hasznos spell, ha defenzíven kell játszani akkor általában érdemes kirakni. 
Ha a caster elé berakunk pár jacket, akkor ezekkel nemcsak screeneljük a főnököt, de rajtuk keresztül lehet szépen kirakni a 10”-es sprayket. Ha a screen esetleg 25ös ARM clamjackekből áll, akkor még az esetleg becsúszó 1-2 sebponttól sem igazán kell tartanunk. Eiryss sem lát ránk, így nem kell tartanunk a lövéseitől, Purification és Disbinding kivételével nem fogják tudni leszedni a védelmünket. Viszont upkeep spell, ezért vagy ezt tartjuk fent vagy a Tow-t. 
A Tow Karcsi legjellemzőbb varázslata. Segítségével előre rángathatjuk mozdítható jackjeinket, melyek aztán a featkörben kirohamozva a világvégéig is elérnek. Ha valaki megkérdezi hány inchre fenyegetnek, ez az a pont ahol átnyújtod a kártyákat, és megkéred ellenfeledet, hogy számolja ki saját maga. De kb? Karchev mozgást kér a turbinából, majd lerohamoz egy előrefuttatott saját figurát. Ez 9”, és a mozgása végén kicsit több mint 90%-ot befordul oldalra. A tow miatt a heavy jackjét lerakjuk mögé b2b-be ezzel nyerünk még majdnem 2”-et. Innen rohamoz ki a figura 7”-et és lehet hogy ez a figura egy reaches jack, így összehozva kb20” fenyegetést. Ez még push-al megtoldható, de egyáltalán nem biztos, hogy összejön, mert Karchev ereje megegyezik a jackjeinkével. 
Az remélem kiderült, hogy ő nem az a caster, ahol otthon hagyhatod a rohamok kidolgozásához használható sablonokat, proxybézeket. 
Utolsó varázslata minden jacknek boostolt közelharci támadást ad, és mágikus fegyvert ( eDenny ellen ). Brutál drága, de feat körben ki lehet castolni. 
Featje pedig a jackjeit támogatja, csizmával, ingyenes rohammal, meg egy roham előtti ingyenes forgással. Karcsú... De miért is? Mivel a killt bevégző jack általában 2 fókusszal érkezik meg, és ez rendszerint kevés. Hordánál sima transzferrel megoldható, 'machineban pedig a rohamot korlátozó dolgokkal fogható. Tipikusan olyan trükk, ami egyszer meglepetést okozhat, de utána már nem okoz fejtörést sem ellenfelünknek. 
Másik ami miatt nem kedvelem, az a B terv hiánya. Ha a kill nem jön össze, akkor ott állunk a semmi közepén kvázi nulla védelemmel. Hány olyan dolgot lehetne összeszedni ami egy kör alatt kicsinál egy Khador jacket? Na pont ezek tudják gond nélkül kinyírni a casterünket is. 
Valamint az Alfa Strikenak is nagy jelentősége van. Ha valami ránk tudja mérni az első csapást nagy valószínűséggel elfogyunk mire előadhatnánk a trükkünket. Ja és a játékstílusból adódóan lesz egy nagy téglánk, tehát azokkal a scenariókkal ahol szét kell húznunk a seregünk arcvonalát szintén meg fog gyűlni a bajunk.
Milyen sereget is szeret? Minimum 3 jack kell mellé, és nem szereti a colossalt. A többi support. Akár tier listát is hozhatnánk mellé, de egy ingyen fenntartott Tow vagy Sidearms aranyat ér. Mielőtt megnéznénk a listáját még megemlíteném, hogy a következő könyvben megjelenő Junior Warcaster szerintem nagyot fog dobni Karcheven. De ezt majd a megjelenés után érdemes tovább boncolgatni.
Karchev 

-Devastator 
-Spriggan 
-Beast09 
-Sylys 
Koldun Lord 
Orin Midwinter 
Reinholdt 
Gorman 
Battle Mechaniks +UA 
Greylord Ternion 
Widowmakers 
Kossite Woodsmen

Az elejéről már volt szó. Orin nagyon kényelmesen el tud bújni a nagyfiúk mögött és nyomathatja az anti magicet. Reinholdt adhat még egy sprayt a casternek. Gorman levakíthatja a teljes saját téglát, így az ellenfél Gormanja ezt nem tudja megtenni. A widowmakerek azért kerültek be, hogy egy két zavaró célpontot kitakarítsanak a casterkill útjából, de tökéletesen alkalmasak Ternion füst célpontnak is. Ha ellenfelünk nem lát át ezen, rendkívül fog örülni hogy a négy heavynk zavartalanul vonul fel az arcába. A kossiták pedig remek zónafoglalók, ami ebből a listából nagyon hiányzik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése