2014. március 21., péntek

Wolfi Khador iskolája 7.rész

És el is értünk az utolsó, casterekkel foglalkozó epizódhoz. Most jutottunk el a csimborasszóig, a nonplusszultráig, a nagybetűs TÁPig.
Ő pediglen nem más, mint maga a húsfeldolgozó, Immoren mészároslegénye, és mindhárom kiadása.
A fluffjával nem is foglalkozom, egyrészt, mert már jelent meg egy egész elfogadható regény róla, (najó Bbzs szerint olvashatatlanul rossz), másrészt mert elég klisés. Szinte minden fantasy regényben van ilyen hatalmas csávó, aki berzerker, meg brutális, gyerekkorában megvetették, kamaszkorában  gúnyolták a háta mögött, de a lelke mélyén jó ember. Najó a Butcher nem ilyen. Így indult, de amikor a katarzisnak kellett volna eljönnie őt inkább az őrület kerítette hatalmába. Az egyre növekvő haragot csak a Lola tudta lecsillapítani benne, de hát mára... (nincs több spoiler, read the f****n book!)
Tehát ha a fluffon spórolni vagyok kénytelen, akkor megragadom az alkalmat, és egy kicsit többet fogok beszélni a listákról. Ehhez Lóri remekbeszabott írása adja meg az apropót. Ugyanis a Butcher három inkarnációja az én választott castereim a Steamroller versenyeken évek óta.

Butcher1
(aka:pBuci, Orsós, Orsus Zoktavir the Butcher of Khardov)

A statisztikáit elég egyszer megtanulni, az alapok megmaradnak.
SPD5, ami rossz, de medium talpas figuránál megszokható. MAT9, ami boostolás nélküli átlagon hozza a Haleyket is. RAT5, ami rendkívül fájó, de későn kezdett a katonai karrierbe, így érthető.DEF14, ami karcsúcska egy casternél, de az ARM18 és a 20 sebpont kárpótol a kecsesség elvesztéséért. Fegyvere egy rumcájszpuska, és a Lola herself. Reaches, weaponmaster, 16-os erő. De miért is szeretem ezt a castert? Mert kőkemény, így egy véletlen kigyulladás, kamuaoe nem fogja levinni. És ha már mindenki elhullott mellőle, ő még akkor is jó egy kis hirigre.

Featje nagyon egyszerű: minden támadásból eredő sebzésdobás kap egy plussz kockát, ha a támadó figura a CTRLban van, és baráti frakcióbéli. A devastator robbanás is, a fagyiskocsi blastjai is. Abban a frakcióban ahol könnyen beszerezhető olcsó AoE tömkelege (és nem a PoM, hanem a Khador) ez elég finom. WG halálcsillag is hozható vele például és a puskagránátok POW6 blastjai máris használhatóak lesznek. Nyüsszeink honosítva belövik a fél pályát és halált hoznak az indokolatlanul nagy sebzésdobást igénylő solokra, de akár nehéz jackeket is telepötyögtethetnek. Nehézgyalogságunk, jackjeink pedig tényleg aratni fognak.

Varázslat listája nagyon jó. Van itt Iron Flesh a halálcsillaghoz. Fury a még nagyobb sebzéshez. Különösen jó felrakni a Conquestre, ami így a feattel kombinálva mindent szétkap, még az ARM30 Terminusokat is. A jackes vonalat viszi tovább a Full Throttle, ami a maga 3 fókuszával brutál drága, de az összes jackünknek boostolt közelharci támadást, és ingyen rohamot ad.Kimegy a Conquestre a Fury, feat, és a Full Throttle, és viszlát ellenséges akármi, csak legyen meg a range. És van nekünk egy (általam legalábbis) soha nem használt 4 fókuszos Obliteration  AoE támadóvarázslatunk. Egyszer majd elcastolom az életérzés kedvéért.

De milyen sereget is építsünk mellé? Itt is több irányba mehetünk el. Szereti a Winterguard halálcsillagot, ami svájcibicska jellegével meg is hálálja a bizalmat. Ha már erre játszunk akkor pl. egy Bokur is jól jön, hogy a Vasbőrt ne legyen gyerekjáték leejriszezni. AoE-k, főleg ha egy Conquesttől jönnek, a feat alatt kipucolhatnak olyan figurákat is, amik ezt máskor kb lágy tavaszi szellőként élik meg. Devastator detto. Amire viszont figyelni kell, hogy a csizmával hadilábon áll. Saxon Orrick nemcsak utat kell találjon a listába, hanem védelmezni is kell, nem mehet be pl. beastet vadászni, ahogyan azt igazából szereti. Itt merül fel a kérdés először, hogy ez vajon csak egy sörmeccsre készült lista, vagy 2-3 listából az egyik. Milyen karaktereket visz el, nem lenne-e áldásosabb spórolni valamivel, hogy azt megkaphassa az esetleges fő listánk? Erre a választ csak a saját magamnak tudtam megadni, mindenki más majd saját tapasztalatai alapján dönthet. Spoilerveszély nélkül (hiszen az igazságot lejjebb görgetve megtalálják kedves olvasóim) elmondhatom, hogy szerintem a legerősebb jelenlegi casterünk a Buci3. Én a fő listámat is köré építettem, és finomítottam, így rengeteg karaktert elvitt az a lista. Azonban Khador Carver-e szintén túl jó ahhoz, hogy otthon maradjon. A megoldást a dilemmára a NQ-es új tier lista, és a Vengeance-ben negjelenő, de már rég kiadott figurák hozták. Ebben a tierben egy Vlad2-nél is szebb Iron Fang sereget építhetünk. Ez nagyon speciális csapat lesz, mivel a játék két vetülete, a lövés és a mágia gyakorlatilag kikerül a repertoárból. De kárpótol minket a tier bónusz? Pár játékkal a hátam mögött azt kell mondjam, hogy bőven. A bónuszmozgások, és a magas DEF/ARM kombinációja kemény dióvá varázsolja a csapatot. Nagyon amerikai lesz a sereg, tehát a végletekig specializáltság miatt lesz amiben kimagaslunk (ARM22 gyalogság ami 11"-re fenyegetve lead 13+4d6 sebzést?), és amivel nem fogunk tudni mit kezdeni. Upkeep removal, nehéz terep, Janissa fala mind mind véresre tud minket hm... bosszantani. Cserébe ha odaértünk akkor kő kövön nem marad. A lista különösen jól muzsikál killboxnál, mert elképesztően gyors. Bemozgunk az asztal közepére, majd kempelünk, és ami odatéved azt szétcsapjuk. Szereti azt is, ha egy kicsit szét kell húzni az arcvonalat, a pikások zászlóhordozóját Khador arcnodeként használva a castertől távoli zónát is tudnak tartani a srácok. Nagyon megbízható lista alacson DMG outputra képes seregek ellen. Cygnar, Retri, Skorne (pl. a Molikbomba már nem fog átjönni a két sor DEF16, ARM22 pikásokon...), Minyon, de még talán a Legion ellen is fel lehet rakni.
Nálam így néz ki:

The Butcher of Khardov (*6pts)
* Devastator (9pts)
* Kodiak (8pts)
* War dog (1pts)
Great Bears of Gallowswood (5pts)
Iron Fang Pikemen (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Black Dragon Officer & Standard (0pts)
Iron Fang Pikemen (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Iron Fang Pikemen Officer & Standard (2pts)
Iron Fang Uhlans (Leader and 2 Grunts) (7pts)
Iron Fang Kovnik (2pts)
Iron Fang Kovnik (2pts)
Kovnik Markov (4pts)

Viszont még hiányzik a kellő játékmennyiség mellőlük, és a tesztek, hogy megragadnak-e második listának, vagy örökre a 3. helyre kárhozatnak. A versenyjátékokkal kapcsolatban még egy pro és két kontra: Ez a sereg BAROMIRA jól néz ki. Ha történelmi wargamert akarnék becsábítani, biztosan ezt mutatnám meg neki. Azonban ez a sereg BAROMI idegesítő, a pikák állandóan elferdülnek, majd idővel letörnek, és a figurákat kvázi lehetetlen talpkontaktba rendezni, ami pedig a pajzsfal feltétele. Ezen kívül sok modellt kell mozgatni, ami versenyen időölő és macerás, de legalábbis rengeteg gyakorlást igényel.

eButcher (Butcher2)

A statisztikák maradtak, de a nyomdászok rászólhattak a PP-re, hogy a Butcher kártyája volt az egyetlen aminek üres volt a 2. oldala, így epicre váltva gyorsan teleírták. Mit is tud? A fókuszt minden kör elején random határozzuk meg, a fix hat helyett d6+1-et kap. Legyetek biztosak abban, hogy ez minden esetben 1+1 lesz, amint valami zsíros lehetőség adódik. Azonban ez is elég lehet, de 4-5 ponttal elmebeteg szintre emelkedik az öreg. Ezen persze lehet javítani, ha közelharcban megöltünk 3 ellenséges modellt. (Lehet az ő körében is free strikeból, de ez egyrészt elég veszélyes móka, amire mindjárt rá is térünk, másrészt ha ellenfelünk odatolt egy figurát, annak jó oka van.) Egyébként annyi minden triggerelődik ölésnél, hogy érdemes ezeket felírni egy kis papírra amíg be nem rögzülnek.
Az öreg körbe lát. Nem kell front arcot festeni neki!!!
Fortyog benne a harag, minek következtében a warjackjei ingyen rohamozhatnak (hívhatjuk "kisfutásnak", vagy "kamucsárdzsnak") , és tehetnek power attackot (ez többször kerül elő mint gondolnánk), valamint ha a Buci kinyír egy ellenséges figurát, akkor a MAT-ra és a SPD-re is kapnak +2-őt a gépek. Itt érdemes elidőzni egy pillanatra, ugyanis emiatt lesz ez a caster egyike Khador legjobb jack castereinek. Tételezzük fel a legrosszabbat, hogy a casterkill körünkben sikeresen dobtunk egy dugót fókuszra. Ezzel fenntarthatjuk a Furyt kedvenc jackünkön, és még lesz egy pontunk boostolni egy blunderbuss lövést, amivel 13"-re fenyegetünk. Ezután a választott jack előresétál 6"et vagy kamurohamozik 9"-et, és a feat alatt sétál még 6"-et és onnan ütlegel MAT8-ról.
De ne szaladjunk előre.
Hiszen a vérgőzös őrjöngésről még nem esett szó. Ugyanis ha ez a figura üt egyet, akkor azt minden figurára leadja reachen belül, és mivel körbe kát, ezért általában nem kímél senkit sem. Ezért is nehéz screenelni, mert a sima mozgásával tuti nem bújik ki a jackjei mögül, és néha nagyobb kárt tesz mint hasznot. De ha egyszer kiszabadul, akkor repül a forgács, mert a kávéscsésze méretű halálzóna elkezd körbemenni az asztalon mint valami hurrikán, (ha ütés után nem maradt ellenség a meleeben, akkor mozog 1"-et), és nem állítja meg semmi (csak mondjuk egy tough).

Ezeket a képességeket támogatja a varázslat listája is. A Fury kivételével mindentől búcsúztunk, de bejött a Boundless Charge (viszlát Saxon). A vacak Obliteration helyett megjelent az Eliminator, ami bár drága 3"-es AoE, de minden vele megölt figura után mehetünk 2"-et. Bowlingot kedvelő játékosok bulldozeos jackekkel betömöríthetnek pár Nyüsszt, vagy Gunmage-et egy kupacba, majd rájuk dobhatják a spellt, de igazából fókuszhiány miatt ritkán használom. Végül kaptunk egy Ravagert, ami battlegroup figurának ad berzerkert. Ez a MAT8-9 környékére feltolt jackjeinken is jól mutat, de az igazi magán Orsóson, aki az overtake és a berzerk kombójával egész seregeken képes áthaladni. WTC-n az olasz span valami 30 banet szecskázott fel míg eljutott a casterhez.

A featje Khadorban az egyik legkeményebb. Ezt felolvashatod kb negyvenkétszer is az ellenfelednek, a lényegét akkor sem fogja felfogni. Tehát Orsós featel, onnantól kezdődik a gyűjtögetés. Minden ölésért a CTRLunkban(figyelem! pl. a SR objektívák is ellenséges modellek!) kapunk egy rage tokent. Utána ezeket kiosztogatjuk a CTRL-ban lévő figuráinknak. Ezek az elsőért lemozogják a SPD értéküket majd ütnek egyet. A maradékból boostolhatnak, vagy új ütést vehetnek. Mire figyeljünk oda? Egy figura max három tokent kaphat. Ha unit tagnak adjuk ne menjünk ki vele koherenciából. A berzerkelés csak aktiváció alatt működik. És mi az ami nem érthető ebben? Az hogy mekkor teületet fenyegetünk. Átlagos gyalogságunk 15"+melee távolságot, lovas szólók akár 26"-et. Ha nem játszottál még ellene esélyed sincs felfogni, ez mit is jelent.

Milyen listát építsek mellé? Elgondolkodhat az ember MAT9 Torchon/B09on. A token harácsolásban jeleskedő Devastatoron. Duplán aktiváló Great Bears, MoW dragoon mind mind elsőrangú választás lenne. De akkor kimaradnánk a játék talán leghangulatosabb, és egyben legkeményebb tier listájából.

Ez pedig a Mad Dogs of War, de hívják Doom Reaver spamnek is. Ugye van nekünk egy olyan osztagunk, ami AD-s, Weapon master, berzerker, tough, és nem lehet rájuk varázsolni. Namost ebből hozhatunk annyit, amennyit csak akarunk! Sokáig egyeduralkodó volt a Khador listák között. A külföldi játékosok nem ritkán 6 osztaggal hozták a srácokat. Ezt már a komolyabb gunline seregek sem tudták megfogni, de aztán kijöttek a colossalok, és a fedezettüzek/ AoE on a stick miatt a lista kicsit elöregedett. Én is rengeteget játszom a mai napig, és talán az enyém azért nem amortizálódott el, mert a nemzetközi trendektől minimálisan eltérően gondolkodtam.

Faction: epic Butcher - Mad Dogs of War
Casters: 1/1
Points: 50/50
Tiers: 4
Kommander Orsus Zoktavir (*6pts)
* Conquest (19pts)
* Spriggan (10pts)
* War dog (1pts)
Doom Reavers (Leader and 5 Grunts) (5pts)
* Greylord Escort (2pts)
Doom Reavers (Leader and 5 Grunts) (5pts)
* Greylord Escort (2pts)
Doom Reavers (Leader and 5 Grunts) (5pts)
* Greylord Escort (2pts)
Fenris (5pts)

 Nálam a doomiek számánál mindig többet ért, hogy az a doomie éppen hol is van. Ezért kapott mindhárom osztag attachmentet, hogy a nagyritkán bedobott tough véletlenül pont egy charge laneben, vagy egy kulcsfigura mellett hagyjon egy őrültet. Ezen kívül a sprayk is nagyon hasznosak. Ez a magas ARM elleni listám is, a doomiek mellett hozok Conquestet, amire nyugodt szívvel felmehet a Fury, a gyalázatos DEFjét nem sajnálom tovább rontani. Mivel a másik jackem egy Spriggan, aki akár 16"-ről is lekapja a stealthet, a lista meglepően kerek lett. A Conqest lő, a Spriggan bulldózol, és a doomiek meg önmagukat adják. Cryx ellen, ahol nagy a hangsúly a varázslatimmunitáson, ez az elsődleges választásom. De szinte minden sereg ellen jó, persze a legjobban a tömeges gyalogsággal szemben érzi jól magát. Az egyetlen kemény dió a menoth, hiszen a Harbi feat viszi a reavert, a self sacrifice pedig megakasztja az overtake-et és a berzerket. Meglepő, de killboxos küldetéseknél sem szeretem hozni, a random fókusz miatt. Bár az öreg szeret középtájon nyomulni előre, amint bedobom az egyest a kör elején, és még nem éri meg featelnem, szeretem biztonságba hátravonni.

A Butcher elszabadul (aka Butcher3)

Régóta mondogattam, hogy Khadorba egyvalami hiányzik a boldogsághoz (és az nem a kontinentális éghajlat, vagy a minőségi cortex), a griveous wounds. Nagyon sok listánkat fogott meg teljesen egy-egy tough, vagy simán kitranszferált sebzés. Ennek vége, imáink meghallgatásra leltek. Nem is akármi hozta el a kánaánt, az elmebaj egy caster képében érkezett.

Statisztikáiban visszatértünk az alapokhoz, de a fő változást a frakciónkban elsőként megjelenő warcaster egység hozta. Ugyanis az öreg magával hozza megnevelt Argusait. Ők elveszítik warbeast státuszukat, és sima (középkemény) warrior modellként funkcionálnak. De nem is azért vannak, hogy velük oldjunk meg dolgokat. Hanem azért, hogy hősi halált halva magát a castert felidegesítsék, és kapjon egy vengeance mozgást. Ha nincsen Saxonunk, akkor egyet azért tartsunk talonba, mert amíg van kétfejű kutya, addig kapunk csizmát rohamra. Arra azért nem árt kitérni, hogy flankesek az öreggel, valamint ők nem kellenek a domináláshoz, viszont kontesztálnak.

Featje roppant egyszerű: Feltöltődünk max fókuszra (6-ra, hacsak nincs negatív módosítónk) és ha valaki feat után akarna miattunk terror tesztet dobni, azt automatikusan bukja. Az elejét nem igazán kell részletezni, hiszen elköltjük a kezdeti fókuszainkat, mondjuk energizerre, vagy behúzásra, majd ha elfogyott featelünk, és megint ARM24-en kempelve várjuk az ellenfél lépését, vagy tovább ütlegelünk remélhetőleg castert. A második mondat azért megér egy misét. Nálam már előfordult az, hogy egy dominálással beírtam az utolsó két pontot a scenario győzelemhez, ezért megérte csak featelni és bemozogni a zónába. De azért nem árt ellenfelünk figuráinak ismerete, mert ha fearless az egység, akkor könnyedén megszívhatjuk.

Varázslatai: Energizer. Elköltünk maximum 3 fókuszt és a Buci, a kétfejűkutyák, meg a nem kolosszális jackünk lemozogja a költött mennyiséget "-ben. Figyeljünk a CTRL-ra, a kutyák koherenciájára, és a nehéz terepre. Ha charge után csináljuk, akkor csizmásak vagyunk, amíg van kutyánk. Flashing Blade-et (innentől FB) varázsolva azonnal leadunk egy támadást MINDEN ellenséges figurára a reachünkben és a LOSunkban. Itt érdemes egy pillanatra elidőzni, és megnézni ezzel a két varázslattal játszva is mekkora zónát tudunk kipucolni. Tegyük fel, hogy a sereg felfutott a zóna közelébe. Mivel ellenfelünk feltöltötte a dobozt előttünk azt ki kéne pucolni. Madelinenek hála megyünk 3"-et, majd itt eltolunk egy FB. Egy fél kávéscsésze kitakarítva 1 fókuszért. Energizer 2-ért, így séta, majd még egy FB után még egy 2"+20mm sugarú félkör tiszta. Eddig 4-et költöttünk, és még nem volt meg a mozgásunk+sima támadásunk. Így tudunk területet kipucolni. Azonban van egy új, és brutális varázslatunk, az Impending Doom, amivel minden ellenséges figurát magunkhoz húzhatunk 5"-ről. Most nem akarok ellenfeleimnek segíteni, majd megteszi más egy anti-khador suli írással, de annyit mondanék, hogy a következőket nézze át mindenki: Huge base, linear obstacle, Headlock/Weapon lock. Így el is érkeztünk a caster másik nagyon kellemes oldalának megismeréséhez, ez pedig az elmebeteg threat range. Ideális esetben megöletve egyik kutyánkat (pl berakjuk charge lanet blokkolni az egyiket...), valamint Madeline mozgását kihasználva, Energizer és charge mozgás után Doomot castolva 22"-re osztjuk a biztos halált. Mókás, de kaptunk neki is egy Obliterationt, amit egyszer biztosan el fogok castolni. Végül pedig a Silence of Death, ami baráti (hm ez a könnyítés fel sem tűnt, nem mintha nem minden esetben a caster osztaga kapná...) modellnek/egységnek ad griveous woundsot. Hello Exemplar Errants!

A trükköket és a lehetőségeket már elemezgettem. Perry szerint nem az igazi, mert semmi support képessége nincs. Namármost (ezt a poént már ellőttem abban a beszélgetésben, de van olyan jó, hogy copyrightolom) a Rex kutyaotthon valószínűleg nem örülne az olyan támogatásnak, hogy megölök mindenkit aki fenyegeti, de egy átlag Khador sereg elmuzsikál vele. Mivel ez az alfa listám így hozzáférhet szinte minden zsíros karakterhez, kivéve Fenrist és a great bears egységet, amik kellenek a tier listákhoz. WTC-re talán 2 nappal a listaleadás előtt érkezett meg a modell, de még az erősen tartalékos listával is hoztam 3/4-et vele, úgy, hogy még assault kommandósok is jöttek mellé. Azóta ezt csak finomítgattam, és főleg kiéleztem egy-két különösen preferált párosításra, amiket nagyon stabilan el tudok vinni.

A lista:
Kommander Zoktavir, The Butcher Unleashed (*4pts)
* Beast-09 (11pts)
* War dog (1pts)
Gun Carriage (9pts)
Battle Mechaniks (Leader and 3 Grunts) (2pts)
* Battle Mechanik Officer (2pts)
Doom Reavers (Leader and 5 Grunts) (6pts)
* Greylord Escort (2pts)
Greylord Ternion (Leader and 2 Grunts) (4pts)
Man-o-war Shocktroopers (Leader and 2 Grunts) (6pts)
Eiryss, Angel of Retribution (3pts)
Iron Fang Kovnik (2pts)
Koldun Lord (2pts)
Madelyn Corbeau, Ordic Courtesan (2pts)
Saxon Orrik (2pts)

A beast09 a lehető legdurvább közelharci jackünk. Energizerrel jól szinergizál, és az imprint miatt (élő warriorok ellen +1 kocka attackra) nagyon jól működik ha a reaches tresher támadását be tudom juttatni egy osztagra. Egy fókusszal is gyönyörűen elmuzsikál, amit akár kaphat a Koldun Lordtól is. A pitbull azon kevés lista ellen került be, ami esetleg megpróbálkozna egy assassinationnel, mielőtt én érek oda. A fagyiskocsi nemcsak a sereg lövés részét kanyarítja ki. Nehéz terep AoE-i meglepően jól működnek Menoth, Cygnar, Minion seregek ellen is, de jelentett már győzelmet Circle ellen is, amikor megakadályozta, hogy a Feral warpwolf berongyoljon közelharcba.A szerelők nemcsak az UA által nyújtott KD immunitással szolgálják a seregemet, hanem a Battle Enginet, a B09-t, legrosszabb esetben a MoW-okat is tudják szerelni. A doomiek annyira táposak, hogy ellenfeleimet mindig nehéz döntés elé állítják. Vagy nekilát kiszedni őket, akkor viszont fenn marad a BE, meg a caster téglája, vagy másra koncentrál, akkor viszont búcsúzhat az objektívájától, vagy egy heavyjétől. A MoW-ok, a Ternionok, az IFK egy téglát alkotnak. A MoWok kitakarják a castert, és az IFK-nak köszönhetően 6"-re növelt mozgásukkal a caster előtt maradhatnak. Ha számít, akkor a ternionok füstöket is raknak rájuk, így képezve egy átláthatatlan falat. De a sprayjükkel nagyon jól takarítanak, neadjisten DEF-et is csökkenthetnek. Végül mind ismerjük az idegesítő Zelótákat, akiket csak a ternionok tudnak kisprayzni, amire remek célpontot ad a fagyiskocsi, vagy maga a caster. Eiyriss upkeep leszedő funkciót tölt csak be, pláne ha az ellenfélnek van CGasp varázslata. Az kétélű fegyver, ha rápattintják a caster unitra Eiryss meglő egy kutyát (DEF12) és úgy szedi le a CGaspot, hogy a caster el sem veszti a fókuszait. Madelyn a Butchernek ad bónusz mozgást (illetve a screen-nek, ha máskülönben nem férne ki az öreg. Szerencsére nagyon jól védhető ebben a listában, mert a "szopót" kirakhatja egy ARM21 MoW-ra, a Butcherre, vagy ultra szemétségként az egyik kutyára, így még vengeance mozgást is generálva. Saxon Orrik pedig csak a gyökereket mutogatja, főleg a doomieknak, de néha a MoW-oknak, néha pedig a casterrnek árulja el a rövidebb ösvényt.

Remélem hasznosnak bizonyul ez a kis lecke, és egyre több hadvezér választja az Anyaföld szolgálatát!

Bónusz kontent!

Lóri kérésére még írnék egy-két mondatot a HÉT csapatversenyéről. Mivel a kellemes 42 pontos német eredetű listákat játszottuk, ezért az 50 pontos SR versenylistáimat meg kellett kurtítanom. Elsőként az alfa listámból elbúcsúztam a koldunoktól, és Saxontól. Végülis a Butcher csizmás rohamból, a screen működik füst nélkül is, valamint a zelótákkal még úgy is lehet végezni, hogy a keresztet vivőt kétkezes dobással kihajítjuk koherenciából. A másik listámnak a doomie spamet választottam. Itt a Spriggan került ki (t3-á butítva a sereget), és egy manhunter került be. A conquesttől semmi szín alatt nem akartam megválni, mivel kellett egy magas ARM törő lista.

A párosításnál jól jött, hogy csapattársaim olyan ellenfeleket igyekeztek elkerülni (magas ARM infantry volt az első helyen gyűlölt ellenség, azt én mindkét listámmal vittem), akik nekem könnyebb célpontot jelentettek. Csapatkapitányként még arra igyekeztem koncentrálni, hogy ellenfeleink közül lehetőleg a legnagyobb játéktapasztalattal rendelkezőket is magamnak szedjem ki.

A MAKMED ellen kezdtünk és ők Nessost rakták ki. Nessos nagyon jó játékos, de az egyik listám gyakorlatilag ellene íródott, a küldetés pedig Kill Boxos volt, így már rá is mentem. Ő sajnos Csabát vitte el kettőnk közül, így nekem maradt Ancsa Orborossal, és talán Pattison zsoldossal. Pattison lövős zsoldosai remek párosítás volt Bowennek, aki eKruegert hozott, én pedig stabilan elbánok a Circle seregekkel, így Ancsát választottam. Pattison el is vitte Bowent, Csirke megkapta Castorpot (aki sajnos pont olyan sereget hozott ami rossz matchup volt Retri játékosunknak, azonban úgy el volt dugva, hogy esélyem sem volt kiemelni), Eszti pedig a Newbie Dr. Csernust. Utóbbi Cryx listája nagyon kellemetlen volt, de számítottam Eszti nagyobb játéktapasztalatára, és arra, hogy ő ismeri a saját seregét, és ez be is jött. Sajnos a többi meccs nem hozta a várt eredményt. Nessos az első lövésével bemákolta Aiyanát, és felgyújtotta Haleyt, aki ezután egy uphill meccsen küzdött a végsőkig. Bowen és Pattison is jót játszottak, Castorp viszont kihasználta a kellemes matchupot. Szegény Ancsa bízott eMorvanhában. Már volt egy ilyen párosítás egy Cantina SR versenyen, és ott spórolva a végére a "gyengébbik" Butcher2 listámat tettem fel ellene. Akkor egy sajnálatos hiba miatt kapott ki Ancsa (nem hagyott furyt transzferre), amit most nem követett el. De most az erősebbik listámat vittem, és az erősebb Butchert. A blastokkal lefedeztem a területet, a doomiekat odaadtam a Lord of the feastnek. Csak arra koncentráltam, hogy a kecskelady bekerüljön a casterem fenyegetésébe, ami a killbox miatt nem is váratott magára sokat. A visszafeatelt figurákkal feltöltötte a roham útvonalamat, de azokat a seregemmel sikeresen eltakarítottam, így még a fent ismertetett lépcsőzetes előrehaladás sem kellett, hogy beérjek és feat nélkül agyonvágjam. (griveous wounds akadályozza a transfert...)

Legerősebb csapatvesztesként a leggyengébb csapatgyőztest kaptuk a következő körben, a későbbi győzteseket Torrente és szerepjátékos haverjait. A párosításnál arra figyeltem, hogy a két legkeményebb játékosukból valakit elvigyek. Rudit sikerült is kimarnom, szintén Orborossal. Fefe amúgy is Khadorral jött, és nem szeret frakción belül játszani, így a sírását is megúsztuk. Itt már a pontos párosítás sajnos homályba vész. Eszti még tudom, hogy Pierre trolljait kapta, de a pontos párosítás sajna nincsen meg. Sajnos itt minden meccsen kikapott a csapat, az enyémet leszámítva. Nálam is rezgett a léc, mert Rudinak van egy nagyon szép kezdőlépése. Pénteken beszélgettünk erről, és megpróbáltam odafigyelni, de a 19"-es fenyegetést nehéz kimérni, így a madaras csávó bejött, és a kelleténél nagyobb pusztítást végzett. A következő körre viszont triggerelte az összes Butcher mozgató effektet, aki cserébe visszaadhatta volna Graylenek a kölcsönt. Jött hát egy jó tízperces méregetés, de végül úgy ítéltem meg, hogy egy milliméterrel kint lenne a fenyegetésemből a lock. Visszakoztam, és rámentem az atrícióra. A blastokkal a lányokat vettem ki, a doomiek a heavyket. Végül már nem maradt más hátra Graylenek, mint egy Hail Mary próba, de ez hamvába halt.

Előző körben Rudit meglephettem a listaválasztásommal, viszont így a végére kénytelen voltam a doomie spamet hozni. A lelkes kezdőkből álló Veszett Fejsze csapatot kaptuk. Itt Sys tudtam, hogy jó játékos, és már több HÉTen szembekerültem vele. Bár az ideális pár Faerie lett volna, amikor kikerült Sys gyorsan kimartam magamnak. Mivel volt Kara Sloanja, jó esélye volt a doomie seregem ellen. Azonban ezt a párosítást is játszottam már, és ezért megvolt a terv. A doomiekkal refused flanket játszottam, azaz a teljes csomagot jobbkézre tettem , és ott futtattam fel. A magas armorom ment csak középen, így az Avengere nem kapott zsíros célpontot. A casterrel végig 1-et dobtam a fókuszra, de mivel hátul maradhattam, a killbox szélén egyensúlyozva nem voltam veszélyben. A featkörében ahogyan az várható volt letakarította a doomiekat, de még a Fenrist is a hathatós segítségemmel. Besprayztem egy közelharcba, ahol végül csak a Fenrist találtam el, őrá viszont dobtam egy duplahatot sebzésre. Fenris megöléséhez azonban szüksége volt a jackjére is, aki elindult a szélre, így a Conquest előrenyomult, és beszorította Sloant a killbox sarkába. Aztán egyszercsak megjött a fókusz, és a feltöltött colossal bevégezte a munkát agyonlőve a warcastert.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése